تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

نحوه گرفتن غذای متبرک امام رضا علیه السلام 

  • کد خبر: ۱۵۸۳۴۳
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
نحوه گرفتن غذای متبرک امام رضا علیه السلام 
کارشناس مسئول مجموعه نعمیم رضوان گفت: خیلی دوست داریم همه زائران که به مشهد مشرف می‌شوند از غذای حضرت بهره ببرد، اما به دلیل محدودیت پذیرایی مجبوریم شرایط قرعه کشی را برقرار کنیم.

جعفر دهقانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در باره نحوه توزیع غذای متبرک حضرت می‌گوید: بحث دریافت غذای متبرک امام رضا علیه السلام تنها از طریق نصب اپلیکیشن نسیم رضوان امکان پذیر است. زائر و مجاور حضرت با نصب این برنامه بروی گوشی از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعد ازظهر پیش ثبت نام و شرکت در قرعه کشی را انجام می‌دهد و با قرعه کشی انجام شده تا ۸ شب این امکان فراهم است افراد منتخب شده برای دریافت وعده تا سه روز پیشرو انتخاب کنند. هر فرد می‌تواند با ثبت سه کد ملی سه وعده غذایی برای خود و عاضای خانواده که در سه سال گذشته غذا دریافت نکرده باشد دریافت کند.

به گفته وی، در ماه رمضان هم طریق ثبت نام به این شکل است. اما یکی از کار‌های خوبی که در این ایام انجام شده، توزیع غذای گرم در حاشیه شهراست. همچنین طرح اکرام رضوی که دعوت نامه‌ها را درب منازل در مناطق برخوردار و کم برخوردار می‌برند را داریم؛ که به صورت تصادفی در مناطق مختلف شهری توزیع می‌شود. هر منزل و واحد مسکونی حد اکثر ۴ دعوت نامه به ایشان تحویل داده می‌شود. تا برای افطار که سفره د رواق حضرت زهرا پهن شده است پذیرایی صورت می‌گیرد.

کارشناس مسئول مجموعه نعمیم رضوان تاکید کرد: هر کد ملی از طریق برنامه نسیم رضوان هر سه سال یک بار می‌تواند از غذای حضرت بهره ببرد. خیلی دوست داریم همه زائران که به مشهد مشرف می‌شوند از غذای حضرت بهره ببرد، اما به دلیل محدودیت پذیرایی مجبوریم شرایط قرعه کشی را برقرار کنیم. اما با توجه به شرایط و پیک حضور مسافر سهمیه تغییر می‌کند و در یک سری ایام سهمیه را افزایش می‌دهیم

نحوه گرفتن غذای متبرک امام رضا علیه السلام 

•    نصب نرم افزار نسیم رضوان و ورود از طریق وارد کردن شماره موبایل و سپس وارد کردن کد ارسال شده به گوشی شما (این کار را می‌توانید با شماره‌های مختلف خود انجام دهید تا شانس انتخاب شما بالاتر باشد. اما هر کد ملی فقط یک بار در هر ۲ یا ۳ سال می‌تواند از غذای متبرک استفاده نماید).
•    کلیک بر روی گزینه مهمانسرا
•    کلیک بر روی گزینه پیش ثبت نام (همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ می‌توانید برای پیش ثبت نام مهمانسرای امام رضا (ع) اقدام نمایید. در ساعت ۲۰ هر روز از بین زائران گرامی که در آن روز پیش ثبت نام کرده اند، براساس ظرفیت مهمانسرا، منتخبین مشخص می‌شوند).
•    بعد از ساعت ۲۰ همان روز، به اپلیکیشن نسیم رضوان قسمت مهمانسرا مراجعه نمایید. در صورت قرار گرفتن در منتخبین گزینه انتخاب روز را مشاهده می‌کنید و می‌توانید تاریخ و وعده غذایی را انتخاب کنید (در غیر این صورت، روز بعد، از ساعت ۸ الی ۱۸ مجدد گزینه پیش ثبت نام را انتخاب کنید تا در لیست روز بعد قرار بگیرید).
•    پس از انتخاب وعده غذایی در روز مود نظر می‌بایست کد ملی خود و همراهان (تا ۳ نفر) را وارد و گزینه ثبت را بزنید. (هر کد ملی در هر ۳ سال، یکبار می‌توانند از غذای حضرت بهره‌مند شوند).
•    در قسمت سوابق رزرو می‌توانید اطلاعات رزرو خود از جمله وعده و تاریخ انتخابی را ببینید.
•    سپس با کارت‌های شناسایی خود و افراد ثبت نام شده، به دفتر نعیم رضوان واقع در صحن غدیر مراجعه نمایید و فیش‌های کاغذی وعده غذایی (ژتون غذا) را جهت ورود به مهمانسرای حضرت دریافت نمایید (ساعات کار دفتر نعیم رضوان ۷ الی ۲۱ می‌باشد).
•    در ساعت و تاریخ ذکر شده روی فیش به محل مهمانسرا مراجعه نمایید و با نشان دادن ژتون‌های غذای اعضای ثبت شده می‌توانید غذای متبرک را دریافت و یا در مهمانسرای حضرت میل نمایید (با توجه به اینکه دو مهمانسرا در حرم مطهر وجود دارد دقت کنید که اشتباه نکنید، روی دعوتنامه نام مهمانسرا ذکر شده است)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->